Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Ismerd meg Bakos Barnabást!

Szeretnénk, ha vásárlóink is tudnák, kik azok, akik nap mint nap azon tevékenykednek, hogy minden megrendelőnk a lehető legjobb kiszolgálásban részesülhessen. Egy interjún keresztül megismerhetitek Bakos Barnabást, a Szépérzék Virágüzletek alapítóját.

 

Mikor kezdtél el virágokkal foglalkozni?

Édesapám kezdte 1983-ban, a kocsordi TSZ-ben volt agrármérnök. A kocsordi telephelyen kezdték el a virág termesztés bevezetését, aminek a teljes körű üzemeltetését átvette.

Mióta az eszemet tudom a családunk virág termesztéssel, majd virág kereskedelemmel foglalkozott. Gyerekkoromban édesapám mellett sertepertéltem és folyamatosan sajátítottam el az ismereteket.

Hogyan fogalmazódott meg benned a saját virágüzlet nyitásának ötlete? Hogy jutottál el oda, ahol most vagy?

Már tizenévesen, mikor édesapámmal a Flora Hungária nagybani virágpiacra jártunk, a nagy importőrök példaképpé váltak számomra és már akkor nagy álmom volt, hogy egyszer elismert virágkereskedő legyek.

Az első virágüzletemet a húszas éveim elején a kisvárdai Tesco üzletsoron nyitottam (valójában nem ez volt az első, de ez volt az első mind a mai napig sikeresen működő üzletem, ami közel áll a szívemhez).

Már abban az időben furgonnal jártam Hollandiába, hogy a lehető legszebb, legjobb minőségű árut közvetlenül szerezzem be az ottani kereskedőktől. Abban az időben kezdett elterjedni az online tőzsdei virágkereskedelem, ami így hozzáférhetővé vált a távolabbi kereskedők számára is, mivel otthonról internet segítségével lehetett és lehet mind a mai napig licitálni a virágokra és többé már nem volt feltétlenül szükséges a személyes jelenlét az aukciós teremben. Egy kinti utam során találkoztam ezzel a lehetőséggel, ami jelentős mértékben hozzájárult a cég életben tartásához és későbbi sikereihez.

A kezdeti sikerektől felbuzdulva eldöntöttem, hogy kiskereskedelmi hálózatot fogok létrehozni. Ez több további üzlet nyitásával járt, de sajnos a nem megfelelő időzítés valamint a meggondolatlan döntések miatt a kezdeti fellángolás hamar rémálommá vált. Az egyébként is kedvezőtlen helyzetet a válság csak mégjobban fokozta, ami majdnem a teljes csődhöz vezetett. Ekkorra 5 virágüzletem volt Debrecenben, Kisvárdán, Mátészalkán, Hajdúböszörményben és Vásárosnaményban.

2013-ban ismerkedtem meg Adriennel, a feleségemmel, aki a kapcsolatunk kezdetétől bátorított és a támaszom volt. A multinacionális cégeknél valamint külföldön szerzett tapasztalatait felhasználva elkezdtük a cég teljes működésének átszervezését. 2017 óta ő is teljes állásban a vállalkozásban dolgozik.

2014-ben egy újabb nehézséggel kellett szembenéznünk egy múltbéli hiba miatt, amiből a kiutat egy régi nagy álmom megvalósítása jelentette, az első saját nagykereskedésünk alapítása. Ebben a nehéz időben tanultuk meg, hogy minden nehézségben a  lehetőséget kell megtalálnunk és minden kudarcból előrefelé kell tekintenünk.

2014 novemberében az István utcán kezdtük meg a működésünket, mint nagykereskedés, majd 2016-ban költöztünk át a Híd utcai telephelyünkre, ahol mind a ma napig tevékenykedünk. Időközben elkezdtük a logisztika fejlesztését is, saját teherautó üzembe állításával, annak érdekében, hogy a friss árut minél hamarabb elérhetővé tegyük a vásárlóink számára. Ennek folyományaként bekapcsolódtunk a logisztikai üzletágba és ma már más nagykereskedelmi partnereinknek szállítmányozói lettünk, virágot hozunk nekik Hollandiából.

A saját esküvőtökre is ti készíttettétek a dekorációt?

Igen, Adrienn tervezte és a kollégák készítették el. A helyszín kiválasztásakor fontos volt számunkra, hogy olyan helyet találjunk, ahol a dekoráció középpontjában a virág állhat és nincs szükség egyéb kiegészítőkre. Nagyon élveztük a dekoráció tervezését és megvalósítását, jó volt, hogy életünk egyik legfontosabb napját még csodálatosabbá varázsolhattuk azzal, ami kitölti a mindennapjainkat. A saját esküvői virágdekorációnkat egyfajta vizsga munkának tekintettük.

Mikor döntöttétek el, hogy online felületen is szeretnétek jelen lenni? Miért?

Az online felületen való részvétel körülbelül két évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennünk, de igazán az elmúlt pár hónapban kezdtük el érezni a jelentősségét és azt, hogy a cég is megérett rá.

Nap mint nap egyre többen keresnek meg minket azzal, hogy külföldről vagy az ország más pontjáról virágot szeretnének küldeni szeretteiknek. Nekik kedvezve szeretnénk megkönnyíteni a vásárlás folyamatát.

Milyen csapat dolgozik a Szépérzék Virágüzletekben? Mi a fontos nektek egy új munkatársban?

Szerencsések vagyunk, mert elmondhatjuk a cégről, hogy napról napra egyre jobb a csapat. Sok időbe, energiába és bosszúságba telt mire felismertem, hogy a cég sikeressége attól is függ, hogy kik dolgoznak ott, mennyire elkötelezettek és mindezek pozitív vagy negatív hátterében a vezető áll. Célunk az, hogy a mindennapi munka során a kollégáink a lehető legtöbbet hozzák ki magukból ezzel a vállalat előmenetelét szolgálva és mindezt elégedetten, boldogan tegyék.

Az elmúlt egy évben arra törekszünk, hogy a magánéleti változásokat is figyelembe véve olyan munkaköröket alakítsunk ki, ami a kollégák erősségeire épül és ne pedig olyat, ami terhet és stresszt jelent számukra. Elindultunk egy úton, már több kulcspozícióban lévő kollégát tudhatunk magunk mögött, de célunk az, hogy ezt minden kolléga így érezze.

Egy új munkatársban az ambiciózusságot, elkötelezettséget, a fiatalosságot keressük és nagyon fontos, hogy jó csapatjátékos legyen.

Mit jelentenek nektek a virágok és mit jelent az, naponta sok embernek segítetek örömet szerezni?

A virágok számunkra a tisztaságot, az egyediséget és a szépséget jelképezik. Mindig jó érzés boldog, elégedett vásárlókkal találkozni. Egy-egy pozitív visszajelzés mozivációt és erőd ad a további munkánkhoz.

Nektek melyik a kedvenc virágotok és miért?

Adrienn kedvenc virága a bazsarózsa, mert az mindig a tavasz és a jó idő érkezését jelzi. Én inkább a nagyobb cserepes zöld szobanövényeket kedvelem, mert sokkal tartósabbak a vágott virágnál. Meghálálják, ha gondozzuk őket. Otthon szeretem figyelemmel kísérni, hogy mennyit fejlődtek az évek során.

Mi a Szépérzék Virágüzletek egyedisége?

A kereskedelemben szerzett sokéves tapasztalat alapján számunkra egyértelmű, hogy az információ megfizethetetlen. Ezért az online virágüzlet működését úgy állítottuk össze, hogy az a kornak megfelelő legújabb technikákkal szolgálja a kényelmes, gyors és biztonságos vásárlást. Emellett a megrendelés minden fázisáról (a megrendelés fogadása, a fizetés teljesítése, megrendelés feldolgozása, kiszállítás megkezdése) tájékoztatást adunk a vásárlóknak.

Az online virágüzletünk üzemeltetése során nagyon fontosnak tartjuk, hogy a vásárló valóban azt kapja, amit megrendelt. Ezért a kiszállított virágokra fotógaranciát vállalunk.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: dolgozóink
Álláshirdetés
Névnapok

Ma 2018. november 15.
Albert, Lipót napja van.

Holnap Ödön napja lesz.

Blog